Til hovedinnhold
Til forsiden Til forsiden
A A
Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac). Trykk samtidig på + for å forstørre eller - for å forminske.
Ansatt på Brukerhjelp

Brukerhjelp

Om oss

Brukerhjelp tar imot alt av henvendelser som gjelder feil på/problemer med kommunalt utstyr, tilgang til ressurser, feil i fagsystemer, m.m. Åpningstiden er fra 07.30 til 15:30, mandag til fredag.

Vi kan nås på flere ulike måter – serviceportal, epost, chat og telefon. Det mest effektive for både deg som registrerer saken og oss på brukerhjelp er å benytte serviceportalen. Der kan du opprette sak, bestille PC og annet utstyr, administrere brukere (bestille ny, endre eller slette bruker), samt finne brukerveiledninger som hjelper deg å utføre oppgaver eller feilretting på egenhånd. I tillegg kan du se status og meldinger i dine innmeldte saker.

Om ikke det passer for deg å bruke serviceportalen ønsker vi at du bruker epost. Fordelen her er at du kan skrive ned alt som du tror kan være relevant, slik at vi har tilstrekkelig informasjon for å løse saken din. Vi har i tillegg en chat og et telefonnummer som gir deg direkte kontakt med en av våre saksbehandlere. Dette er ikke nødvendigvis en raskere måte å henvende seg på, da mange av sakene likevel må behandles videre av en annen saksbehandler, men i saker som kan løses raskt kan det være nyttig og effektivt med direkte kontakt.

Om årsaken til at du kontakter oss er en allerede registrert sak så ønsker vi at du oppgir saksnummeret du har fått. Dette hindrer dobbeltregistrering og misforståelser.

I noen saker benytter brukerhjelp seg av TeamViewer for å fjernstyre maskinen din om du trenger hjelp til å løse et problem. TeamViewer finne du ved å klikke på punktet «Fjernstyring».

Brukerhjelp kan ikke hjelpe deg med ditt private utstyr som f.eks. PC, printer og nettverk. Vi kan heller ikke hjelpe deg med bruken av, og tilgangen til, fagsystemene. Dette er superbruker sitt ansvar, og påloggingsinformasjon og opplæring fås på arbeidsplassen.

Fjernstyring

Vi kan hjelpe deg med problemløsning ved å fjernstyre maskinen din.

Det enkleste er om du ringer oss og oppgir den IDen og passordet du får når du åpner TeamViewer, eller så kan vi hjelpe deg med å få startet opp programmet først.

TeamViewer 9 TeamViewer 10
Ikon TeamViewer Ikon TeamViewer

Brukerhjelp

Trenger du hjelp eller har spørsmål?
Det er flere måter du kan komme i kontakt med oss for å få hjelp.

  1. Gå til serviceportalen (tilknyttet kommunalt nett)
  2. Send oss en e-post
  3. Start en chat med oss
  4. Ring oss

Om oss

DDV er et IKT-samarbeid med målsetting å medvirke til god offentlig service og effektiv tjenesteproduksjon i våre eierkommuner.

Siste fra aktuelt