952 97 000 hjelp@ddv.no

Epost på mobil

En av kundene våre opplevde nylig å miste epost da hun brukte det innebygde epostprogrammet på smarttelefonen sin. DDV har feilsøkt dette sammen med Microsoft og konklusjonen har vært at noe har skjedd i forbindelse med synkroniseringen på telefonen. Microsoft sier videre at de anbefaler at kundene våre bruker appen «Outlook» som finnes både for Android og iOS.

For å bytte epostleser fra den innebygde appen til Microsoft sin egen gjør du følgende:

iOS:

Gå til Innstillinger -> Mail -> Kontoer -> Slett kontoen som heter Exchange eller Jobb.

Deretter går du til App Store på telefonen og søker på «Outlook» og installerer appen. Når du starter den første gang blir du bedt om å legge inn epostadressen din og passordet.

Android:

Gå til Epostikonet på telefonen din -> Meny -> Velg kontoen din under «Kontoer» -> Nederst velger du «Fjern konto» og trykk OK.

Deretter går du til Play Butikk og søker på «Outlook». Velg det øverste treffet «Microsoft Outlook», deretter trykker du installer. Når du starter Outlook første gang blir du bedt om å legge inn epostadressen din og passordet.

Ved å endre epostleser vil du få en tryggere og bedre epostopplevelse på mobilen.