Innbyggerdialog
Nasjonale føringer sier at innbyggere og næringsliv skal få et digitalt førstevalg for kommunikasjon med forvaltningen.
Kompetansenettverket for innbyggerdialog arbeider med å utarbeide selvbetjeningsløsninger for innbyggere, næringsliv og ansatte. Dette skal gi rask tilgang til relevant informasjon og innsyn til egne data.
Et annet viktig område er å tilrettelegge for at innbyggere og næringsliv skal få den informasjonen de trenger på en så enkel og rask måte som mulig, blant annet gjennom å bygge ut Min Side på kommunens nettportaler.
Digitaliseringsmål i DDVs digitaliseringsstrategi 2018-2020:
- Tilgjengelig kommune 24/7
- Selvbetjente innbyggere, næringsliv og ansatte
- Rask tilgang til relevant informasjon
- Én henvendelse, et svar
- Være tilstede der innbyggeren er
Deltakere:
Linda Svendsen, Farsund kommune
Malene Danielsen, Flekkefjord kommune
Andrè Krüger Eiken, Hægebostad kommune
Hege Fåland Ludvigsen, Kvinesdal kommune
Rolf Steinar Bergli, Lindesnes kommune
Odd Helge Liestøl, Åseral kommune