952 97 000 hjelp@ddv.no

Sendt på epost til alle ansatte 11.06.2018:

Nyheter i DDV

DDV Brukerhjelp jobber kontinuerlig med å profesjonalisere og forbedre kundeservice og kvalitet på det vi leverer. I dag har vi lansert ny Serviceportal, med masse nytt innhold. Vi ønsker å gi dere et tilbud innen selvbetjening som er så godt at dere sparer tid når dere trenger hjelp. I tillegg er våre selvbetjeningsløsninger tilgjengelige døgnet rundt, så dere er ikke avhengige av at vi har åpent. En ekstra gevinst i denne sammenheng er at vi også sparer tid, og får mulighet til å gi dere enda bedre service når selvbetjening ikke er et alternativ. Vi har justert våre interne rutiner og arbeidsprosesser for å kunne gi dere best mulig kundebehandling i alle ledd.

Tips! Bruk Serviceportalen til å finne brukerveiledninger (prøv søkefunksjonen eller bla gjennom kategoriene), fylle ut skjemaer for både brukeradministrasjon og bestilling av PC-utstyr, og se driftsmeldinger. Du må være på kommunalt nett for å få tilgang til portalen.

Samtidig med at vi har fått ny Serviceportal har vi også oppgradert vårt saksbehandlingssystem. Det eneste dere vil merke til det er at den saks-IDen dere får i kvitteringseposten endres.

Tips! Når dere får kvitteringsepost eller en annen epost fra hjelp@ddv.no så er det enklest om dere svarer på den i stedet for å sende ny. Da går meldingen inn i samme sak med samme saksnummer. For hurtigere saksgang er det lurt å sende inn all informasjon som kan være relevant i saken.

Vi har fått vår egen Facebookside der dere blant annet kan se nyheter, driftsmeldinger, og få vite mer om hva vi jobber med. I tillegg har vi laget en chatbot i Messenger som dere kommer i kontakt med ved å sende melding til oss via Facebooksiden. Chatboten er en robot som gir informasjon, svarer på spørsmål, og sender brukerveiledninger.

Tips! Boten reagerer på triggerord, så det beste er å holde kommunikasjonen kort og beskrivende for problemet du har. Boten kan mye allerede, og blir flinkere for hver dag som går, og hver melding den får. For de av dere som nå kjenner skepsisen bygge seg opp – skulle ikke boten ha svaret så får du muligheten til å snakke med en av oss via chat.

Vi setter pris på om du liker siden vår på Facebook slik at du får nyheter og informasjon.

Da vil vi til slutt ønske alle en god sommer! Vi er tilgjengelige for dere hver dag hele sommeren via Serviceportal, Chat, Facebook/Messenger, epost og telefon – finn alle muligheter her! 🙂